• Ultimele știri

    miercuri, 10 octombrie 2018

    NOUA STRATEGIE NAȚIONALĂ DE (re)EDUCARE A PĂRINȚILOR

    Ministerul Educației Naționale a publicat zilele trecute o propunere privind Strategia Națională de Educație Parentală. Ea este supusă dezbaterii publice până în data de 10 iulie 2018.



    Motivul acestei strategii: rezolvarea problemelor copiilor din România. Soluția? Implementarea unui sistem național de educare a părintilor și implicit a copiilor. Totul sună bine, până la viziunea centrala ce se desprinde din strategie: o NOUĂ concepție despre FAMILIE și valorile ce urmează a fi transmise către părinți si copii.

    Se sugerează că toate problemele existente sunt generate de o viziune actuală eronată, o educației greșită, ce trebuie eradicată, urmând a fundamenta FAMILIA pe un nou set de valori și principii.

    SE PREFIGUEAZĂ O NOUĂ (RE)EDUCARE A SOCIETĂȚII ÎN CEEA CE PRIVEȘTE VALORILE ESENȚIALE DIN JURUL INSTITUȚIEI FAMILEI?

    Ce consideră Ministerul că este ERONAT în EDUCAȚIA FAMILIALĂ prezentă?

    * Modelul familiei naturale (mama, tata și copiii), în care tatăl se dăruiește mamei, mama se dăruiește tatălui și aceștia își dăruiresc viața copiilor lor, nu trebuie să le mai fie prezentat noilor generatii ca fiind modelul ideal, care poate genera cel mai înalt grad de relaționare interpersonală (Pagina 4 a Strategiei)

    * Părinții trebuie să renunțe la mentalitătile conservatoare. La nivelul percepției largi, în accepțiunea conservatoare, respectarea legilor morale produce efecte pozitive, nerespectarea lor produce efecte negative. Această viziune trebuie eliminată. (Pagina 3)

    * Valorile transmise în mod tradițional, în interiorul familiei, trebuie revizuite și înlocuite, putând fi perimate în contextul actual. În opinia multora, printre valorile transmise în mod tradițional se pot înțelege inclusiv cele legate de viziunea existentială creștină. (Pagina 3)

    Care sunt punctele cheie ale NOII EDUCAȚII FAMILIALE propuse?

    * Copiilor li se va prezenta o nouă idee de familie, care poate insemna ORICE combinație de persoane, eliminând modelul natural, întrucat familia este “o constelație de idei, imagini si terminologii, creată si recreată permanent de practicile socio-culturale”. (Pagina 3)

    * Se va pune accent pe respectarea și promovarea “drepturilor omului”, în conformitate cu standardele ONU. Aria fiind extinsă, drepturile legate de sexualitate, care în viziunea organizației internaționale implică și educatia sexuală intensivă, de la varste mici, probabil vor veni și ele la pachet. În noua viziune internațională, plăcerea sexuală este un drept, fiind normal a fi experimentată de oricine, la orice vârstă. (Pagina 23)

    * Copiii trebuie sa aibă “respect pentru diversitate”. Prin conceptul extins de diversitate se va putea înțelege și mult vehiculata idee de diversitate sexuală: comportamentul heterosexual si homosexual vor fi prezentate ca două alegeri valide de viață, fără nici o diferentă între ele. (Pagina 23).

    * Este necesară o încurajare activă a “egalității de gen” si “eliminarea stereotipurilor de gen”. Prin eliminarea stereotipurilor de gen se înțelege crearea de personalității ‘androgine”, teorie prin care se neagă diferențele de aptitudini native între femeie și bărbat. Apoi, de la eliminarea stereotipurilor de gen până la acceptarea treoriei identității de gen (să devii din femeie bărbat și din bărbat femeie) nu mai e decât un singur pas. (Pagina 23)

    CONCLUZII

    Strategia propusă pune în centrul ei o viziune asupra familiei total decuplată de valorile firești, validate istoric și larg acceptate de societatea românească.

    Primul și cel mai important element în stabilirea unei strategii de educație parentală, este direcția / viziunea existențială pe care ea o promovează. Avem 2 opțiuni:

    * viziunea fireasca, naturala, conservatoare: există legi morale, obiective, există modele universale, validate istoric; omul este liber să aleagă dacă dorește să le urmeze sau nu; dacă le va urma, există consecințe pozitive, dacă nu le va urma, există consecințe negative

    * viziunea progresistă: omul și valorile sociale sunt concepte care se scriu și rescriu în functie de stadiul istoric; omul are capacitatea de a “re-inventa” legile existenței, făurindu-și singur viziunea existențială; nu există “tabuuri”, nu există moralitate.

    Câteva mii de ani de istorie și recenta experiență a comunismului în Romania, în care s-a dorit crearea OMULUI NOU, rupt de firescul lucrurilor, ar trebui să fie concludente. Disoluția ideii de familie în Europa Vestica, cu tragedia apariției noilor generații de copii debusolați, este de asemenea un alt exemplu pentru a considera varianta progresistă (propusă prin strategie), ca fiind de natură a agrava problemele de la nivelul societății românești.

    Este nevoie de o strategie pentru o VIAȚĂ DE FAMILIE firească, așa cum istoria a validat-o: familia este locul în care tatăl se dăruiește mamei, mama se dăruiește tatălui și împreună copiilor, asumându-și, din dragoste pentru ei, jerta propriilor vieți. A avea o familie nu este un lucru usor … dar este principala maniera în care omul se transformă din individ în persoană, capabil să-i asume pe cei de lângă el ca pe sine însuși, atingând cel mai înalt grad de comuniune interpersonală.

    Copii care, aflați în situații conjuncturale nefericite, nu au avut parte de experimentarea acestei pradigme, nu trebuie lipsiți de prezentarea modelului, arhetipului ideal al familiei naturale. Ei trebuie ajutați să treacă peste momentele grele în care se află și ghidați în direcția corectă.

    Departe de a “critica” orice încercare a instituțiilor statului de a rezolva problemele curente, prezentei strategii i se aplică proverbul “a sări din lac în puț”. Aceste eforturi și resurse umane imense (65 milioane de euro, 7.500 de educatori si 2.500.000 de parinti implicati) trebuie utilizate având în centru o viziune naturală, firească, validată istoric și nu o inginerie socială, un progres “dictat de sus în jos”.

    Să fie strategie, să fie bani alocați, să fie oameni implicați, dar în direcția corectă!

    CE E DE FACUT?

    În viziunea Ministerului, lipsa de reacție a părinților va fi interpretată ca o acceptare a strategiei propuse. Daca vă pasă, exprimați-vă opiniile la adresa de email unde Ministerul așteaptă opiniile voastre: [email protected]

    Fără a fi o încercare de dramatizare, lipsa de implicare a fiecăruia dintre noi poate însemna validarea unui proiect național de (RE)educare.

    CITEȘTE, EXPRIMĂ-ȚI OPINIILE CATRE MINISTER ȘI DĂ UN SHARE!

    SURSE

    Linkul de unde se poate descărca strategia în forma integrală https://edu.ro/consultare-public%C4%83-strategia-na%C8%9Bional%C4%83-de-educa%C8%9Bie-parental%C4%83-2018-2025-proiect

    Extrase din Strategie

    • “Deseori noile ideologii promovate in special in domeniul protecției copilului întâlnesc mentalități conservatoare, un sistem de valori ale familiei ce trebuie regândit in contextul unor informații noi cu privire la nevoile de dezvoltare ale copiilor” (pag 3)

    • “De aceea familia in societatea actuală are nevoie din ce in ce mai mult de sprijin extern pentru a se adapta acestor cerințe…. in conditiile in care părintii rămân atașați valorilor care s-au transmis tradițional, pe care le consideră ca fundamentând modele valide de relaționare intrafamiliară. Această din urmă atitudine este prezentă si in discursurile profesioniștilor care idealizează familia tradițională pe care o consideră o formă perfectă de organizare” (pag. 3)

    • “Strategia național de educatie parentală are ca fundament abordarea teoretică conform căreia familia nu este inteligibilă ca realitate obiectivă, ea este mai degrabă un produs socio-cultural, “o constelație de idei, imagini si terminologii” creată si recreată permanent de practicile socio-culturale” (pag.3)

    • “A susține părintii in interesul superior al copilului inseamnă a crea o nouă cultură familială” (pag. 4)

    • “Politicile care privesc inițierea, formarea si dezvoltarea competentelor parentale trebuie să pornească de la respectarea modelelor familiale si educaționale existente in realitate, fara a impune modele unice considerate ideale” (pag. 4)

    • “Educatia timpurie poate fi o pârghie esențială de reducere a inegalităților sociale” (pag. 13)

    • “…atrăgând familia alături de scoală la vârstele timpurii ale copilului, putem “educa” si familia” (pag. 13)

    • “A devenit o necesitate imediată crearea unui sistem de educatie parentală centrat …..si pe stimularea interesului pentru o nouă cultură familială…” (pag. 13)

    • “Perioada timpurie a dezvoltării copilului… sistemul de educatie parentală trebuie să vină in sprijinul dezvoltării unor principii esențiale ce vizează promovarea drepturilor omului, respectul pentru diversitate si incurajarea activă a egalității de gen” (pag. 18)

    • “Strategia are la bază următoarele principii:… promovării diversității…stilurile parentale trebuie revizuite din perspectiva relaționări cu copiii si inlăturării stereotipurilor de gen care influentează traseele de viață diferite (pag. 23)

    Andrei Manea



    Politică

    România

    Urmăriți-ne pe Google+

    Urmăriți-ne pe Twitter!

    Urmăriți-ne pe Youtube!