• Ultimele știri

    joi, 2 martie 2017

    COMERȚUL ROMÂNESC PRINDE RĂDĂCINI ÎN MEDIUL ONLINE! Faimoasa brânză de Ţaga revine în România: „Obiectivul nostru este să ajungem direct la consumator...”

    Fermierii clujeni care au închiriat de la Napolact făbricuţa din Cluj unde se produce „camembertul românesc”, sub numele „Produs de Ţaga”, vin cu o nouă premieră pe ţară: vor lansa, la finalul săptămânii, un site unde îşi vor comercializa produsele. Strategia prevede promovarea pe Facebook, Google şi YouTube.



    Şaptezeci de fermieri salvau, în toamna lui 2014, primul produs românesc cu denumire de origine protejată în Uniunea Europeană – caşul Năsal, un tip de brânză similară cu camembertul francez, al cărui gust deosebit era dat o bacterie care se găseşte într-o peşteră din comuna Ţaga, judeţul Cluj. Cu câteva luni înainte, compania olandeză Friesland, acţionarul majoritar al Napolact, proprietarul făbricuţei din satul Năsal, decidea stoparea producţiei deliciosului aliment şi întrerupea o tradiţie ce datează din 1970. Unitatea avea 12 angajaţi. Crescătorii de bovine reuniţi în Cooperativa Agricolă Someş Arieş, o entitate care livrează 40.000 de litri de lapte zilnic, au închiriat fabrica din Ţaga şi au repus-o pe picioare scrie adevarul.ro


      

    În februarie 2015 se scotea pe piaţă prima şarjă de brânză produsă de fermierii clujeni. „În februarie am produs 1,5 tone de brânză, în iulie am atins 2,5 tone, iar luna trecută, în ianuarie 2016, producţia a ajuns la 3,7 tone”, ne spune Andrei Prodan, noul director al fabricii de la Ţaga, care şi-a schimbat denumirea în„Fabrica de brânzeturi Transilvania”. Dacă iniţial se producea doar caşul de Năsal pentru Napolact, acum de pe poarta făbricuţei din Ţaga ies încă patru sortimente: „Montana”, „Moeciu”, „Bobâlna” (dupa reţetele împrumutate de la Napolact) şi Produs de Ţaga, un sortiment original similar cu camembertul.

    „Trebuie să ne adaptăm”


    Când am asistat la repornirea fabricii de la Ţaga de o mână de fermieri pricepuţi la creşterea vacilor, nu aş fi crezut că după mai bine de un an de zile cuvinte precum vânzări online, facebook, google, youtube, like, share vor fi folosite în aceeaşi frază cu brânza de Năsal. Se întâmplă acest lucru de când Andrei Prodan (26 de ani), un tânăr fermier a intrat în Consiliul de Administraţie al Cooperativei Someş Arieş fiind însărcinat cu partea de comunicare şi marketing.


    „Vine un val de schimbări şi noi trebuie să ne adaptăm. Vânzarea online a produselor este o oportunitate şi nu vorbim de foarte mari investiţii. În cooperativă lucrăm împreună oameni de 20 de ani cu oameni de 50 de ani. Noi, cei mai tineri, cunoaştem unelte noi în piaţă, care ar fi inutile fără experienţa şi îndrumarea celor mai în vârstă”, susţine Andrei, care din martie va fi director al Fabricii de Brânzeturi Transilvania. Pe lângă magazinul online, care va fi lansat la finalul săptămânii, noul director vine şi cu o strategie de promovare pe termen lung. În acest moment, sortimentele de brânzeturi produse la Ţaga se distribuie cu ajutorul Agrocluster Transilvania în magazine din reţeaua Everest, Bonas şi la Iulius Mall, iar tratativele sunt avansate cu hipermarketurile Carrefour şi reţeaua Cosm-Fan, carmangeria Sânnicoara. De la finalul săptămânii, brânzeturile de la Ţaga vor putea fi cumpărate din magazinul online, care va fi încorporat în siteul cooperativei somesaries.ro.

    „Fenomenul prin care oamenii îşi schimbă obiceiuri se numeşte conştientizare şi se produce prin educaţie. Acest proces durează, dar dacă îl susţii şi cu argumente privind încurajearea producţiei locale, dar şi cu un preţ bun şi cu un produs de bună calitate, atunci şansele să reuşeşti sunt foarte mari”


    Andrei Prodan, fermier

    Brânza de la Ţaga pe Facebook, google şi Youtube


    „Obiectivul nostru este să ajungem direct la consumator. Vrem să atingem publicul tânăr, care este interesat de alimentaţia sănătoasă, pentru că stilul de viaţă sănătos a devenit un trend. De asemenea, consumatorii cărora ne adresăm sunt cei care apreciază un produs local, natural şi tradiţional”, spuns Andrei. Vânzarea online vine şi cu un avantaj foarte important: „preţurile vor fi mai bune, întrucât scad cheltuielile”, spune tânărul, precizând că transportul va fi gratuit pe raza judeţului Cluj, în limita unei valori minime a comenzii. Se va deschide şi o linie telefonică unde se pot face comenzi. Deocamdată, produsele vor fi transportate prin curier.

    După lansarea siteului urmeză o campanie de promovare pe internet, motiv pentru care Prodan a cerut ajutorul unui consultant extern, Alexandru Suciu. „O să ne axam mult pe promovarea online, prin intermediul platformelor consacrate Facebook şi Google, iar după ce se materializează magazinul online vom aborda şi promovarea printr-un canal YouTube pentru a arata clienţilor noştri, ce înseamnă povestea unui produs tradiţional, făcut dupa o reţetă de 200 de ani, în era ciberneticii”, spune Alexandru. El a conceput o strategie pe termen lung: „După ce lansăm magazinul, vrem să construim pe partea de awareness (conştientizare-nr) , la nivel local, pe brandurile pe care le producem la Ţaga şi să ne dezvoltam notorietatea în jurul procesului de producţie şi distribuţiei locale. Şi mai ales, vrem să atragem tinerii prin aducerea valorilor tradiţionale în stilul lor de viaţă modern. Suntem pregătiţi să ne atragem potenţialii clienţi cu activităţi speciale. Un exemplu ar fi promovarea brânzeturilor în evenimente dedicate, alături de degustări de vin în peştera de la Ţaga".

    Cum convingi românii să cumpere produse locale


    Întrebat „cum îi vor convinge pe clienţi să consume produse locale?”, Prodan spune: „Fenomenul prin care oamenii îşi schimbă obiceiuri se numeşte conştientizare şi se produce prin educaţie. Acest proces durează, dar dacă îl susţii şi cu argumente privind încurajearea producţiei locale, dar şi cu un preţ bun şi cu un produs de bună calitate, atunci şansele să reuşeşti sunt foarte mari”.

    Politică

    România

    Urmăriți-ne pe Google+

    Urmăriți-ne pe Twitter!

    Urmăriți-ne pe Youtube!