• Ultimele știri

    luni, 7 noiembrie 2016

    Tehnocraţii cumpără trenuri din Franţa la suprapreţ, deşi au Softronic-ul la Craiova

    Guvernul tehnocrat a început să arunce cu banii pe fereastră. Ultima achiziţie depăşeşte orice imaginaţie. Au cumpărat un tren din Franţa, pe care au plătit nouă milioane de euro, deşi au fabrică de producţie la Craiova.


    Şi ca totul să fie perfect,trenul nu va fi utilizat decât pe liniile pe care le modernizează CFR-ul, şi doar pentru testare. Deşi au plătit nouă milioane de euro pe el, tehnocraţii nu lasă oamenii să se urce în el. Garnitura va fi folosită doar de cei de la CFR. Trenul din Franţa nu e cu mult diferit de cel din Craiova. Ambele circulă cu 160 de km la oră şi transportă până la 400 de pasageri.



    CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania

    CFR Infrastructura a cumparat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur si, in functie de configurari, poate costa 9 milioane de euro.


    Garnitura va fi folosita la testarea liniilor proaspat reabilitate. Astfel ca ar putea rula cu maximum 160 de kilometri pe ora, in conditiile in care viteza comerciala in Romania este de 45 de kilometri pe ora.

    Trenul este atat de nou, incat pana acum nu a fost scos din tipla. Deocamdata nu va fi folosit la transportul calatorilor, ci va fi utilizat la testarea liniilor de cale ferata.

    A fost produs in Franta si adus in Romania in cadrul proiectului de reabilitare a caii ferate din vestul tarii, pe care urmeaza sa o testeze zi si noapte.



    Cu tot cu echipament ajunge la un pret record pentru tara noastra - 9 milioane de euro. Pentru comparatie, ultimul tren cumparat de CFR Calatori in 2006, asa-numita sageata albastra, a costat 2 milioane de euro. Producatorul francez sustine ca pretul trenului sau este corect.

    Gabriel Stanciu, reprezentantul producatorului in Romania: "Ne-am obisnuit mult prea mult in Romania sa ne gandim la pretul achizitiei unor echipamente. Un astfel de tren este conceput sa functioneze minimum 30 de ani. Fara operatiuni de reparatii capitale si de upgrade."

    Trenul Coradia Polyvalent se conduce practic singur. Este plin de senzori care anunta in timp real orice defectiune aparuta. Si viteza este spectaculoasa. Poate atinge 200 de kilometri pe ora, iar fratele sau mai mare a ajuns in Franta la peste 500 de kilometri pe ora.

    In Romania ar urma sa circule cu maximum 160 de kilometri pe ora, dar numai pe calea ferata reabilitata. In rest, viteza comerciala este de 45 de kilometri pe ora.

    Un tren de 9 milioane de euro trebuie sa aiba o toaleta pe masura. Este plina de senzori, are senzori pentru apa, senzori pentru uscatul mainilor, o masa pentru bebelusi. Poate fi dotata in plus si cu o cabina de dus.



    Sa ne mutam in toaletele trenurilor aflate in proprietatea CFR Calatori, unde gasim multa mizerie, dar si nepasare din partea personalului. Un exemplu, trenul Iasi-Timisoara. Aceste imagini au fost filmate pe 2 octombrie. Pasagerii s-au plans de conditiile proaste din vagoane, iar raspunsul controlorului a fost halucinant.

    Controlor: Salubrizarea este la Suceava. Suceava- Botosani am mers in regim de Regio. Adica de personal. 


    Pasager: Dar nu mi se pare normal sa platesc 70 de lei

    Controlor: Va cred. Firma de salubrizare este privata, noi nu avem niciun control asupra lor.

    Conducerea CFR Calatori promite sa investigheze povestea si daca va gasi nereguli, ar putea rupe contractul cu firma de salubritate.



    Politică

    România

    Urmăriți-ne pe Google+

    Urmăriți-ne pe Twitter!

    Urmăriți-ne pe Youtube!