• Ultimele știri

    luni, 7 noiembrie 2016

    Românul care se bate cu marile rețele de supermarketuri: ”Nu mi-e rușine să spun că fac profit, dar îl fac din comercializarea produselor românești!”

    Feliciu Paraschiv este ceea ce mulți ar numi afacerist-kamikaze în România. A pus bazele unui lanț românesc de supermarketuri și nu se lasă. Anul acesta plănuiește să se extindă cu încă două magazine și nu se rușinează să spună că-i merge afacerea, bătând parcă obrazul marilor rețele străine care, 


    deși au monopolizat comerțul autohton, declară la Fisc că abia se ”târâie” din punct de vedere financiar.

    Pentru Feliciu Paraschiv, rețeaua Paco este cel mai important lucru. Este afacerea pe care a construit-o și de care nu vrea să se despartă, pe care nu vrea să o cedeze, să o vândă către străini, așa cum au făcut alți antreprenori români. Astăzi, în Focșani și în Odobești, Paraschiv are deschis șapte supermarketuri, plătește salariile a 210 de oameni și, foarte important, se chinuie să vândă produsele de la fermierii români și cât mai puține importuri ne informează 
    Agrointeligența

    ”Anul acesta sperăm să mai deschidem încă două supermarketuri. Acoperim Focșani și Odobești, iar prin cele două magazine ne propunem să ajungem și în zona rurală. Am colaborat și colaborăm de câțiva ani cu fermieri, adică noi blocăm tot ce înseamnă importuri în momentul în care apar produsele românești. Produsele românești nu se țin așa mult la raft, dar nu cred că e vorba de calitate, cât e vorba de lipsa sortării legumelor și fructelor. Fermierii noștri încă nu au ajuns la nivelul la care să-și vândă marfa pe categorii, să sorteze și să pună prețuri diferite. Cred că în scurt timp se va rezolva și această problemă”, a declarat pentru Agrointeligența Feliciu Paraschiv, directorul general al lanțului de magazine Paco din județul Vrancea.

    În luna februarie a vândut doar mere românești

    La începutul lunii februarie a acestui an, directorul general al magazinelor Paco a luat decizia de a face achiziție de mere numai de la un producător român, renunțând să importe mere din țările intracomunitare, chiar dacă asta a însemnat să restrângă sortimentul de la raft.

    ”În luna februarie am blocat tot ce înseamnă măr, deci noi nu am vândut mere de import, adică nu am avut 3-4 sortimente de mere în oferă, am avut doar două sortimente și alea românești, de la un producător local care a făcut pe fonduri europene un mare depozit de mere și o mare livadă. Timp de două luni am reușit să blocăm orice achiziție de mere din Polonia sau Ungaria și am vândut doar merele fermierului român. Am vândut undeva la 20-30 de tone pe lună, nesperat de mult. Anul trecut, în vară, tot așa am blocat tot ce înseamnă import de legume-fructe și ne-am aprovizionat exclusiv de la producătorii de Matca, din zona noastră. Avem o deschidere maximă pentru tot ce înseamnă producători români. Am acceptat să facem achiziție pe borderou sau cu facturi”, a mai spus comerciantul.

    Achiziția de marfă românească este dificilă iarna

    Feliciu Paraschiv susține faptul că, își dorește să vândă în lanțul său de magazine doar marfă românească, iarna pune mari probleme în ceea ce privește aprovizionarea rafturilor cu legume și fructe românești, tocmai pentru că producătorii autohtoni nu dispun de spații de depozitare pentru a putea a asigura marfă magazinelor indiferent de sezon.

    Continuarea pe Agrointeligența

    Politică

    România

    Urmăriți-ne pe Google+

    Urmăriți-ne pe Twitter!

    Urmăriți-ne pe Youtube!