• Ultimele știri

    miercuri, 26 octombrie 2016

    ÎNCEP lucrările. PORTUL GALAȚI poate genera 50.000 de LOCURI DE MUNCĂ

    Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, în parteneriat cu Metaltrade International şi Port Bazinul Nou, a lansat ieri, 25 octombrie, proiectul „Platforma Multimodală Galaţi - Etapa 1 - Modernizarea infrastructurii portuare”, 


    componentă în mai amplul proiect menit să ducă la relansarea activităţii în Portul Galaţi şi să asigure o legătură fiabilă cu rutele de transport europene, atât pe apă, cât şi pe căile rutiere şi feroviare.

    După cum v-am informat în paginile ziarului „Viaţa liberă”, Comisia Europeană a făcut cunoscut, în iunie, în cadrul celui de-al doilea apel de proiecte pentru a primi finanţare în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei (CEF), că a alocat 21,77 milioane de euro pentru proiectul terminalului multimodal de la Galaţi. Aceşti bani vor fi folosiţi în prima etapă de realizare a terminalului multimodal, investiţiile totale, cu tot cu partea de cofinanţare, urmând să ajungă la 25,6 milioane de euro ne informează 
    viata-libera.ro

    Problema e că valoarea totală a proiectului menit să ducă la modernizarea infrastructurii portuare şi la realizarea unei platforme logistice în care să fie îmbinate facilităţile fluvio-maritime cu cele feroviare şi rutiere este de 80,79 milioane de euro (fără TVA), din care propunerea din aplicaţia de finanţare CEF era de 56,15 milioane de euro. Prin urmare, demararea primei etape în construcţia terminalului multimodal este o veste bună, dar nu chiar atât de bună pe cât şi-o doreau nu numai APDM Galaţi, ci şi operatorii portuari şi autorităţile publice locale.

    „Chiar dacă au fost aceste restrângeri bugetare la nivelul CE, important este că avem acest prim pas în realizarea acestei investiţii foarte importante pentru comunitatea gălăţeană - în următorii zece ani, după realizarea ei, va duce la apariţia a cel puţin 50.000 de locuri de muncă, precum şi dezvoltarea unor activităţi economice în jurul acestui terminal”, a arătat directorul general al APDM Galaţi, Luigi Ciubrei.


    Foto ”Viața liberă”, Ovidiu Amălinei

    Prin urmare, miza nu este deloc mică, iar acest lucru a fost subliniat şi de preşedintele Metaltrade International, Corneliu Găvăneanu. Acesta a precizat că proiectul terminalului multimodal este inspirat de experienţa prin care au trecut porturile din Europa Centrală, un exemplu în acest sens fiind modernizarea Portului Duisburg, din Germania.

    „Portul Duisburg, aflat la un moment dat într-o situaţie asemănătoare cu Portul Galaţi, a luat măsura de a introduce sistemul de logistică prin containere. A ajuns, până în prezent să construiască zece terminale intermodale - fiecare fiind, practic, un port în sine! - iar traficul de mărfuri a crescut foarte mult. E un exemplu pe care dorim să-l urmăm şi în zona noastră, la Galaţi. Cu ajutorul partenerului nostru, Portul Duisburg, am reuşit să înţelegem ce înseamnă logistica în economia mondială, am văzut cât de mult a crescut importanţa traficului containerizat în transporturile internaţionale. Scopul acestui terminal multimodal este de a valorifica oportunitatea ca Galaţiul să facă parte din aceste lanţuri logistice”, a declarat preşedintele Metaltrade International.

    La modul concret, în cadrul proiectului proiectul „Platforma Multimodală Galaţi - Etapa 1 - Modernizarea infrastructurii portuare”, cu o perioadă de implementare de 42 de luni, va cuprinde următoarele obiective: întocmirea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie pentru următoarele investiţii: cheiul/zona de descărcare; Platforma Multimodală - infrastructură (platforme, drumuri, reţele de utilităţi) şi suprastructură (clădiri, zone suplimentare de depozitare); echipamente şi instalaţii portuare, existente şi nou create; racordul rutier şi feroviar pentru accesul pe platforma multimodală; zona de acces platformă; lucrări de dragare în zona Port Bazinul Nou pentru a permite intrarea în siguranţă a navelor; modernizarea cheiului existent pentru a efectua operaţiunile de încărcare directă şi operaţiunile de descărcare cu unităţi de încărcare intermodale (ILUs) între nave şi chei; umplerea parţială a bazinului portuar pentru a crea spaţiu suplimentar pentru acostare şi pentru operaţiunile de manipulare viitoare; nivelarea profilului elevaţiei platformei.

    Desigur, toate aceste lucrări pot fi privite ca fiind „fundaţia” viitorului terminal multimodal. O modalitate de acoperire financiară a următoarelor etape de realizare a proiectului o constituie solicitarea unor finanţări prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

    Nu ne rămâne decât să sperăm că socoteala de la Galaţi se va potrivi şi cu cea de la Ministerul Transporturilor sau de la instituţiile europene.


    Politică

    România

    Urmăriți-ne pe Google+

    Urmăriți-ne pe Twitter!

    Urmăriți-ne pe Youtube!