• Ultimele știri

    duminică, 25 septembrie 2016

    Cozmin Gușă, apel surprinzător: Românii care se simt slab pregătiți să nu iasă la vot

    Analistul politic Cozmin Gușă a vorbit despre alegerile parlamentare din România și despre modul în care românii se informează în legătură cu clasa politică. Gușă consideră că există români „care nu se informează, care se simt slab pregătiți”, iar pe aceștia îi încurajează să nu iasă la vot „pentru că mai rău fac”, transmite realitatea.net.


    „Noi suntem într-un moment foarte complicat. Noi ca țară. Politicienii nu o să spună asta, pentru că, în mod evident, vinovat e cel de la volan care te-a adus prin gropi. Și dacă îi vedem, sunt tot ăia. Că indiferent cât am puncta noi originea răului în România, pe cei care candidează astăzi îi găsim și acum 10 ani, și acum 15 ani, și dacă nu-l găsim pe Iliescu, găsim emulii săi sau unii care îl imită. În aceste condiții, vreau să fac un apel în această situație critică a României, românii care nu se informează, românii care se simt mai slab pregătiți, ca să nu zic proști, care sunt indiferenți la soarta comunității, mai bine să se gândească să nu meargă la vot, pentru că mai rău fac. N-am spus niciodată lucrul acesta, dar noi avem din ce în ce o masă mai mare de oameni care se entuziasmează prea ușor în necunoștință de cauză. Nu am nimic cu cei care, informați fiind, pot să greșească conform raționamentelor lor, dar să facă efortul de informare. La noi românii nu se mai informează, doar se revoltă. Și dacă mai sunt și activi din punct de vedere electoral, nasc niște monștrii. Din acest entuziasm sau din această revoltă, de la caz la caz, se nasc niște monștrii politici. Și de aceea românii ce nu se informează mai bine să nu meargă să voteze”, a spus consultantul politic.

    Totodată, Gușă a scos în evidență și faptul că românii preferă să nu se mai informeze de la emisiunile televizate, iar aceste lucru se vede și în audiențele televiziunilor, care sunt tot mai mici.

    „Putem să avem mase de români care votează în cunoștiință de cauză, care doresc să se informeze, dar uitați-vă la audiențe. O să vedeți că audiențele show-urilor de divertisment, mai mult sau mai puțin porcoase, mai mult sau mai puțin promovând subcultura, acestea atrag publicul românesc, din păcate. Iar emisiunii de tip educativ în care oamenii, intelectualii, de exemplu, încearcă să rezolve problemele zilei, să ofere soluții, au din ce în ce mai puțină audiență. Și chiar și televiziunile de știri sunt într-o competiție de tabloidizare, pentru că altfel n-ar mai putea rezista, pentru că banii se iau în funcție de publicitate. Iar aici este cea mai mare crimă pe care au făcut-o sociologii, pentru că măsluit sondajele de audiență la foarte multe dintre entitățile media, tocmai ca să meargă mai departe doar cele care trebuie”, este de părere consultantul politic.

    Politică

    România

    Urmăriți-ne pe Google+

    Urmăriți-ne pe Twitter!

    Urmăriți-ne pe Youtube!